Google Ads: De ce si cand sa il folositi impreuna cu SEO

Nu trece o zi fara ca eterna diatriba a canalelor de achizitie a motoarelor de cautare sa nu fie discutata pe site-urile importante ale industriei. SEO sau Google Ads? Vizite gratuite sau vizite platite?

Prezentata in acesti termeni, alegerea pare simpla si evidenta: intre vizitele gratuite si cele platite, toata lumea ar alege primele! Dar, in acelasi timp, nu putem sa nu ne gandim la miile de companii care investesc in fiecare zi in campanii publicitare platite cu certitudinea unui randament pozitiv. Lucreaza cu o agentie SEO pentru asta.

Campanii SEO sau PPC?

Nu ar trebui sa va puneti intrebarea „ce este mai bine”, ci ar trebui sa va intrebati: Ce vreau sa obtin? In cat timp? Auzim adesea ca rezultatele optimizarii nu sunt cuantificabile. Desigur, este mult mai usor de inteles efectele unei campanii PPC (Pay per click), dar pe termen lung, rezultatele sunt masurabile.

SEA, cunoscuta si sub numele de Search Engine Advertising, este ramura de marketing web care cuprinde toate activitatile menite sa genereze trafic calificat catre un anumit site web si se desfasoara pe Google prin intermediul circuitului Google Ads.

Dar cum functioneaza mecanismul campaniilor platite? Agentul de publicitate plateste o anumita suma de fiecare data cand un utilizator face clic pe link-ul sau. Logica de licitatie a Google se bazeaza pe scorul de calitate, care este determinat de calitatea continutului anuntului, a paginii de destinatie si a cuvintelor cheie in raport cu interogarea de cautare.

SEA este important pentru a se face cunoscut in viitorul imediat, impingand paginile site-ului in sus, imbunatatind clasamentul si cautand mai multe conversii de lead-uri, in timp ce cu SEO se poate obtine o progresie mai buna in timp, intr-un mod natural si organic.

Este logic ca reclamele platite genereaza mai mult trafic pe termen imediat, in timp ce SEO duce la rezultate mai rarefiate in timp, in sensul ca este nevoie de un interval mai lung pentru a vedea rezultate pozitive.

Daca se doreste controlul asupra publicului tinta, promovarea platita este cu siguranta mai potrivita, in timp ce in cazul SEO totul este mai dificil si mai putin constant, deoarece motoarele de cautare isi actualizeaza frecvent sistemele de cautare, avand tendinta de a recompensa noul continut care, prin urmare, trebuie actualizat (ceea ce, in cazul SEO, poate deveni complicat).

Cu toate acestea, ceea ce este sigur este ca, pentru a fi competitiv, trebuie sa folosesti mai multe canale de comunicare. Idealul, si in marketingul si generarea de lead-uri, este utilizarea unei politici de marketing mix capabile sa implementeze mai multe aspecte, deoarece numai in acest fel se poate obtine o profitabilitate mai mare.

Activitatea SEO cuprinde mai multe faze analitice, strategice si operationale precum structura de link-uri.

In ceea ce priveste partea operationala, pentru a optimiza un site, trebuie luati in considerare multi factori diferiti.

O abordare originala a descrierii principalilor factori a fost adoptata de Search Engine Land, o revista americana bine cunoscuta si cu autoritate in domeniu, care a realizat un tabel periodic al factorilor de clasificare (pe care il actualizeaza periodic pe masura ce Google isi actualizeaza algoritmul).