SEO – Ce este optimizarea pentru motoarele de căutare și cum poate fi benefică pentru afacerea dvs.

Ce este optimizarea motoarelor de căutare?

Optimizarea pentru motoarele de căutare, cunoscută și sub numele de SEO, este procesul de creștere a volumului și calității traficului către un site web din motoarele de căutare prin intermediul rezultatelor organice sau de căutare. Cu cât site-ul web al companiei dvs. ocupă o poziție mai înaltă în Search Engine Result Page (SERP), cu atât mai mulți căutători vă vor vizita site-ul.

Ca strategie de marketing pentru creșterea relevanței site-ului, consultanții SEO iau în considerare modul în care funcționează algoritmii de căutare și ceea ce caută oamenii. Un proces SEO poate implica codificarea și structura unui site, conținutul și redactarea, prezentarea site-ului, precum și remedierea altor probleme care vor împiedica motoarele de căutare să indexeze site-ul companiei dumneavoastră. În cazul în care site-ul companiei dumneavoastră nu este indexat de motoarele de căutare, nu va exista nicio șansă ca site-ul dumneavoastră să obțină poziții de vizibilitate ridicată în motoarele de căutare. Prin urmare, este extrem de important ca firmele să țină cont de SEO și să se asigure că site-urile lor sunt indexate corespunzător de motoarele de căutare.

Termenul „SEO” se poate referi și la „Search Engine Optimizer” (optimizator pentru motoarele de căutare). Acesta este un termen din industrie care se referă la agențiile și consultanții care realizează procesul de optimizare a motoarelor de căutare în numele clienților lor, precum și de către angajații care efectuează servicii SEO la nivel intern. Fiecare agenție și consultant are propria metodologie SEO; prin urmare, aceștia pot folosi metode diferite pentru a obține poziții organice ridicate pentru site-urile web. În cele mai multe cazuri, pentru a avea un SEO eficient, poate fi nevoie de modificări ale codului sursă HTML al unui site, tacticile SEO vor fi încorporate în dezvoltarea și proiectarea site-ului web. Acesta este motivul pentru care aproape toate agențiile și consultanții SEO credibili vor analiza mai întâi designul și arhitectura back-end a unui site web înainte de a începe orice proces SEO. Acest lucru va asigura că SEO este realizat în mod eficient.

Optimizarea motoarelor de căutare ca strategie de marketing pentru întreprinderi

Așadar, cum ar trebui să folosească afacerile SEO ca strategie de marketing? Obiectivul principal al implementării SEO pe site-ul web al unei companii este de a atrage trafic direcționat către acesta. Studiile de urmărire a ochilor au arătat că persoanele care efectuează căutări scanează un rezultat de căutare de sus în jos și de la stânga la dreapta, căutând rezultate relevante. Prin urmare, dacă site-ul dvs. se află aproape de partea superioară a clasamentului listelor organice (listele organice se referă la rezultatele web care sunt listate în partea stângă a SERP), cel mai probabil va crește numărul de căutători care vă vor vizita site-ul.

O campanie de marketing online de succes poate implica, de obicei, SEO, dar constă, de asemenea, în utilizarea publicității plătite pe motoarele de căutare, construirea de site-uri web de înaltă calitate pentru a atrage și convinge vizitatorii site-ului să acționeze, fie prin cereri de informații, fie prin vânzări online, înființarea de programe analitice care să permită proprietarilor de site-uri să își măsoare succesele și îmbunătățirea ratei de conversie a unui site.

Beneficiile SEO pentru întreprinderi

Întreprinderile pot beneficia de SEO în multe feluri, fie că este vorba de creșterea notorietății mărcii, de obținerea de clienți potențiali sau de creșterea veniturilor din vânzări. Următoarea este o listă de beneficii pe care afacerile le pot obține de la SEO:

o Obținerea unui trafic mai bine direcționat. SEO poate crește numărul de vizitatori ai site-ului dvs. care vă caută în mod activ produsul sau serviciul.

o Creșterea notorietății mărcii. SEO poate conferi brandului dvs. un profil internațional ridicat. De asemenea, puteți utiliza SEO pentru a crea o notorietate a mărcii pentru orice serviciu sau produs nou prin optimizarea frazelor cheie aferente produsului/serviciului pentru a se poziționa mai sus în motoarele de căutare.

o Marketingul mărcii dvs. 24/7. Cu SEO, site-ul dvs. web va primi expunere 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână – fără oprire.

o Vânzări mai mari. Pe măsură ce SEO vă aduce trafic țintit, poate însemna vânzări mai mari ale produsului sau serviciului dumneavoastră.

o Poziționare pe termen lung. Odată ce un site optimizat și proiectat corespunzător este în vigoare, clasamentul pe listele organice ar trebui să fie constant, în timp ce costul pentru publicitatea Pay-Per-Click (PPC) este continuu.

o Mai multă valoare pentru dolari. Odată ce site-ul web al companiei dvs. a obținut poziționări organice ridicate pentru diverse fraze-cheie, nu va trebui să plătiți pentru fiecare vizită. În timp ce pentru Publicitate PPC, pentru a vă bucura de vizibilitate de rang înalt pe motoarele de căutare, trebuie să plătiți pentru fiecare click sau vizită pe site-ul dvs.

Cu toate acestea, pentru a vă asigura că aveți o implementare SEO de succes, trebuie să vă asigurați că agenția SEO dedicată respectă liniile directoare ale motorului de căutare atunci când vă optimizează site-ul…

White Hat SEO VS Black Hat SEO

Când vine vorba de SEO, există 2 școli de gândire – White Hat SEO vs Black Hat SEO. White hat SEO sunt tehnicile pe care motoarele de căutare le recomandă ca fiind bune practici, iar black hat SEO sunt acele tehnici pe care motoarele de căutare nu le aprobă. În cazul consultanților SEO care practică white hat SEO, aceștia tind să producă rezultate care durează mult timp. Tehnicile Black hat SEO pot face ca un site web să se claseze bine inițial, dar site-ul va fi în cele din urmă interzis fie temporar, fie permanent, odată ce motoarele de căutare descoperă ceea ce fac.

Așadar, este foarte important să cunoașteți cele mai bune practici din industria SEO și să vă asigurați că agenția SEO care se ocupă de contul dvs. folosește tehnici conforme cu liniile directoare ale motoarelor de căutare și nu implică nicio înșelăciune.

Tehnica white hat se rezumă, în general, la crearea de conținut pentru utilizatori, nu pentru motoarele de căutare. Conținutul creat ar trebui să fie ușor accesibil pentru spiderii motoarelor de căutare, mai degrabă decât să aibă intenția de a păcăli algoritmii de la scopul propus. Așadar, regula generală de bază este de a rămâne pe partea sigură prin crearea de conținut relevant pentru publicul țintă. Motoarele de căutare apreciază relevanța – vor dori cu siguranță să clasifice un site mai sus în listele lor organice dacă conținutul de pe site este ceea ce caută cei care fac căutări.

Tehnica pălăriei negre implică, de obicei, tehnici care încearcă să îmbunătățească clasamentele care sunt dezaprobate de motoarele de căutare sau implică înșelăciune. O tehnică obișnuită de tip black hat este utilizarea textului ascuns, fie ca text colorat similar cu fundalul site-ului, fie poziționat în afara ecranului. O altă tehnică obișnuită, cunoscută sub numele de „cloaking”, constă în încărcarea unei pagini diferite, în funcție de faptul dacă pagina este accesată de un om sau de un spider al motorului de căutare.

Motoarele de căutare vor penaliza site-urile care utilizează tehnici de tip black hat, fie prin reducerea clasamentului organic, fie chiar prin eliminarea completă din baza lor de date. Aceasta este o greșeală foarte costisitoare din punct de vedere al afacerii, deoarece veți pierde foarte mult teren, deoarece concurenții dvs. se bucură de trafic organic gratuit din partea motoarelor de căutare datorită poziționării lor înalte pentru principalele fraze cheie. Un exemplu infamant a fost cel din februarie 2006, când Google a eliminat BMW Germania din baza sa de date pentru utilizarea unor metode de tip black hat. Cu toate acestea, compania și-a cerut rapid scuze și a curățat paginile incriminate, iar în cele din urmă au fost reintroduse în baza de date a Google.

Prin urmare, este foarte important să vă asigurați că agenția dumneavoastră SEO se îndepărtează de metodele black hat. Nu veți dori să fiți trecut pe lista neagră a motoarelor de căutare, ceea ce se va traduce prin pierderi de vânzări și profituri.

Cercetarea cuvintelor cheie – Factorul cheie pentru o implementare SEO de succes

Marile motoare de căutare precum Google, Yahoo, MSN Live și AOL primesc o mulțime de căutări în fiecare zi. Înainte de a implementa SEO pe site-ul dvs. web, trebuie să știți ce fraze cheie sau cuvinte cheie folosește publicul țintă pentru a căuta produsul sau serviciul pe care îl oferiți.

Fie că vă place sau nu, există o mare probabilitate ca mulți oameni să nu fi auzit niciodată de compania dumneavoastră. Acești oameni ar putea fi clienții dumneavoastră, dacă v-ar putea găsi pe motoarele de căutare și ar putea cumpăra de la dumneavoastră. Este bine acceptat faptul că dezvoltarea notorietății este primul pas pentru a obține un nou client. De exemplu, atunci când cineva vede o reclamă la televizor despre o mașină nouă, sperați că acesta se află în acel moment pe piața pentru o mașină. Cu toate acestea, relativ puține persoane se află în această situație la un moment dat. Majoritatea persoanelor care au văzut reclama la televizor nu sunt interesate să cumpere o mașină în acel moment. Dar într-o bună zi o vor face. Așadar, agenții de publicitate știu că mesajele – modelul mașinii și numele companiei din reclamele lor vor rămâne în mintea telespectatorilor, care și-ar putea aminti mesajul mai târziu, când vor fi gata să cumpere o mașină. Este același lucru și în cazul SEO.

Este posibil ca cei care fac căutări să nu știe că firma dvs. oferă un anumit produs sau serviciu decât dacă vă văd site-ul dvs. listat pe pagina de rezultate a motorului de căutare (SERP). Dacă nu vă văd listarea, nu se vor gândi la dumneavoastră. De cele mai multe ori, cei care caută pentru prima dată un produs sau un serviciu s-ar putea să nu știe de o anumită companie sau marcă, deoarece aceștia doar adună informații. Cu toate acestea, conform unei cercetări efectuate de compania de consultanță în marketing de căutare iProspect, peste 55 % dintre cei care efectuează căutări se așteaptă să vadă marile mărci listate în partea de sus a rezultatelor căutării. Același studiu arată, de asemenea, că peste 66% dintre cei care fac căutări cred că site-urile care sunt listate în partea de sus a rezultatelor căutărilor sunt companiile de top din domeniul lor. Deci, vă puteți imagina cum afectează acest lucru conștientizarea mărcii companiei dumneavoastră? Dacă site-ul web al companiei dvs. nu este listat în partea de sus a rezultatelor de căutare, aceștia nu vor vedea în mintea lor compania dvs. ca pe un „brand mare”. Prin urmare, este extrem de important să optimizați cuvintele cheie sau frazele cheie pe care potențialii dvs. clienți țintă le vor folosi pentru a găsi produsul sau serviciul pe care îl oferiți.